A Tommy Hilfiger közkedvelt smart casual márka, mind a ruhák, mind a férfi és női cipők, valamint a kiegészítők terén is. Éppen ezért itt az ideje, hogy megnézzük: hogyan járta be ez a lenyűgöző birodalom a szamárlétrát. Az biztosra vehető, hogy izgalmakból és fordulatokból nem lesz hiány. Thomas Jacob Hilfiger pályája ugyanis az élő bizonyíték arra, hogy a legnagyobb mélységekből is talpra lehet állni és újra a piac domináns szereplőjévé lehet válni. Nem mellesleg, a divatos és kényelmes Tommy Hilfiger cipők is szóba kerülnek.
Ha ránézel egy Tommy Hilfiger cipőre vagy ruházati termékre, egyből az ízléses, sportos elegancia és a modern luxus klasszikus keveredése jut eszedbe. A Tommy Hilfiger cipők, ruhák és kiegészítők időtálló darabjai lesznek a ruhatáradnak. Akkor is, ha a sportosan elegáns, vagy a laza városi megjelenésre szavazol.
Tommy Hilfiger: ki az ember a márka mögött?
Történetünk főhőse 1951. március 24-én látta meg a napvilágot a New York állambeli Elmirában Thomas Jacob Hilfiger néven, egy 9 gyermekes család második gyermekeként. Nem mondhatjuk, hogy a kis Thomas aranykanállal a szájában született, hiszen édesanyja nővérként dolgozott, míg az édesapja egy helyi ékszerüzletben készített órákat.
A család nagy vágya volt, hogy Thomas diplomát szerezzen, de a tervezőzseni már 18 éves korában keresztülhúzta a szülei számítását. Nemcsak azért, mert nem diagnosztizált diszlexiájának köszönhetően se jó tanuló nem volt, hanem sztársportoló sem vált belőle, hiszen vékony testalkata miatt már ahhoz is 6-7 kg-os súlyokat kellett magánál tartania, hogy bevegyék a focicsapatba. Nem véletlen tehát, hogy idő előtt, 18 évesen otthagyta az iskolát.
Azonban vállalkozói vénájára már ekkor sem lehetett panasz. New Yorkba utazva farmernadrágokat kezdett el felvásárolni, amit aztán a saját ízlése szerint átalakított, majd szülővárosában eladott némi árengedménnyel. Az összegyűlt bevételből ezután Elmirában megnyitotta első üzletét, The People’s Place néven. Itt főként a hippi életstílushoz köthető kellékeket árultak, de a siker nem maradt el.
Rövid időn belül üzletlánccá fejlesztette a céget és 6 számjegyű jövedelemre tett szert.
Ekkoriban még főként a Beatles és a Rolling Stones közönsége repült rá a kínálatra.
Azonban az 1977-es gazdasági visszaesés Hilfigert sem kerülte el: először – de nem utoljára – ment csődbe.
A hullámvölgyek és hullámhegyek Tommy Hilfigert sem kerülték el
A csődöt követően Hilfiger először is megházasodott, majd olyan dizájnereknél vállalt munkát, mint Calvin Klein vagy Perry Ellis. 1984-ben érkezett el a következő fordulópont, amikor egy indiai vállalkozó, Mohan Murjani kérte fel egy férfi sportruházati márka tervezőjének. Az üzletember belement abba, hogy Hilfiger saját néven dobja piacra a kollekciót. 1986-ban egy újságírónak már úgy írta le magát, mint „A következő Ralph Lauern vagy Calvin Klein.”
Emellett a Times Square-en is óriásplakáton hirdette magát, illetve a márkát a következő mondattal: „Azt hiszem, én vagyok a következő nagy amerikai tervező.” Csoda-e, hogy Calvin Klein nyilvánosan még egy étteremben is kikelt magából miatta? Azonban a Hilfiger által képviselt preppy stílus az ikonikus fehér, vörös és kék színekben pompázva hamar meghódította a közönséget.
Túlméretezett ruhái különösen a hip-hop szcénában váltak népszerűvé, egy 1994-es Saturday Night Live adásban még Snoop Dogg is ebben feszített. Ugyanakkor a Destiny’s Child révén a női közönséget is meg tudta szólítani hatalmas logókkal és az ikonikus színekben pompázó darabjaival.
Újabb mélypont
Azonban egyszer minden jónak vége szakad, a márka esetében a 2000-es évek elején jött el az újabb mélypont. Egyfelől Hilfigerrel kapcsolatban merültek fel rasszista vádak, miszerint Oprah Winfreynek is megerősített az afroamerikaiakat érintő sértést, mire a Winfrey állítólag élő adásból zavarta ki a tervezőt. Egy másik állítólagos rasszista kijelentés az ázsiai vásárlókat érintette, ami a pletykák szerint a CNN-en futó divatműsorban hangzott el. Csakhogy Hilfiger az esetek előtt egyik műsorban sem szerepelt, de a pletykák már útnak indultak.
A rasszista vádak mellett az ízlés is megváltozott, a Tommy Hilfiger eladásai 75%-kal estek vissza. Se a városi közönség, se a preppy stílus kedvelői nem akarták már a hatalmas logókkal ellátott darabokat viselni. Hilfiger ekkor ismét újrapozícionálta a márkát és a streatwear irányzat felé nyitott. Bővítette a kollekcióját cipőkkel és más kiegészítőkkel, például napszemüvegekkel is.
A 2010-re ismét nyereségessé vált a márka, ekkor adta el 3 milliárd dollárért Phillips-Van Heusen konglomerátumnak, de ugyanúgy a márka vezető tervezője maradt. Jelenleg 90 országban több mint 1400 üzlettel vannak jelen és Snoop Doggon kívül olyan hírességek váltak a márka nagykövetévé, mint Mariah Carey, Leonardo DiCaprio, Gigi Hadid. Zendayával és Lewis Hamiltonnal pedig még egy közös kollekciót is a piacra dobtak.
Tommy Hilfiger cipők – kényelem és minőség kéz a kézben jár
Bár fentebb főként a márkáról és a ruházati termékekről volt szó, nem szabad elmenni szó nélkül a Tommy Hilfiger cipőválasztéka mellett sem.
Végül is, ez az egyik olyan ága a márkának, ami színesebbé tette a kollekciót és teljessé teszi a férfi, valamint a női ruhatárat is.
Amikor ránézel egy Tommy Hilfiger női platformos szandálra, a modern vonalvezetés, a letisztult, mégis bátor szín- és anyaghasználat fog visszaköszönni. Amellett, hogy optikailag 10-15 cm-el megnyújtják a lábat, még kényelmesek is és csak úgy sugározzák a modern életfelfogást egy csipetnyi luxussal megfűszerezve.
Természetesen az uraknak sem kell mellőzve érezniük magukat, bár esetükben inkább a Tommy Hilfiger sneaker kollekciót ajánlanánk. Ha például az Iconic sneakereit nézzük, talán ebben köszön vissza leginkább a márkára jellemző smart casual stílus.
De nem kell ennél az egy változatnál leragadni, hiszen a Borgo kínálatában Tommy Hilfiger férfi és női cipők lenyűgöző kínálatát találod. Válaszd ki a neked tetsző darabot vagy darabokat, lepd meg egyel akár a párodat is és élvezzétek a kényelmes luxust, ami jár nektek.
Persze a kézből kézbe csere lehetőségével még akkor sem kell kétségbe esni, ha esetleg rossz lenne a méret vagy inkább más színt választanál. Csak jelzed nekünk, mi pedig 24 órán belül visszük is a cseredarabot. Hát nem Borgosztikus? ?